Nieuwe dieetprogramma’s met persoonlijkheid

Het idee spookte al een tijdje door mijn hoofd. Zou het niet ideaal zijn om mijn voedingsplannen op maat aan mijn klanten aan te bieden?

Ik droomde over een Menuplanner die rekening hield met persoonlijke wensen en voorkeuren. Bijvoorbeeld in het geval dat je intolerant of allergisch bent voJouw Smaak / Intolerantieor een bepaald voedingsmiddel. Of als je iets gewoon echt niet lust.

Na wat ruggespraak met een aantal klanten bleek dat het merendeel van hen hier erg prijs op zouden stelllen. Logisch, want wie zit er te wachten op een dieetprogramma waarvan je de helft van de ingrediënten niet lust. Of niet mag hebben, om welke reden dan ook!

Dit was een struikelpunt voor veel mensen, welk dieetprogramma ze ook probeerden. Dus zo gezegd zo gedaan.
Na een paar maanden van ontwikkeling is het dan zover. Ik presenteer je met trots de ‘Jouw Smaak’-functie.

Jouw Smaak’-functionaliteit

Het is als je het mij vraagt de belangrijkste nieuwe functie die ik recentelijk in mijn dieetprogramma’s heb verwerkt. Deze is vanaf nu voor elk dieetprogrammma van mijn hand beschikbaar:

Voor wie is het bedoeld?

De functie is niet alleen handig voor mensen met een gluten- of lactose-intolerantie. Deze werden al op hun wenken bediend, want mijn voedingsplannen zijn gluten- en lactosevrij.

Het is ook handig voor hem of haar  die een bepaald ingrediënt niet lust – of simpelweg niet wil eten. Met een simpele klik op de knop worden producten weggestreept zodat ze niet meer voorkomen in de voorgestelde recepten.

Stel je eens voor dat je een moeilijke eter bent. Daar kun je zelf niet altijd iets aan doen, maar het kan wel behoorlijk vervelend zijn. Zeker als je een dieetprogramma wilt volgen. Vervelend als er geen rekening wordt gehouden met jouw dieetvoorschriften! Dankzij deze handige ‘tweak’ in de software, maak ik het dieetprogramma voor jou persoonlijker en nog gebruiksvriendelijker.

Ik heb deze functionaliteit al aangekondigd  aan mijn klanten. Maar het werd tijd dat ik het kenbaar maakte aan een groter publiek. Voor zover ik weet zijn mijn dieetprogramma’s namelijk de enige die rekening houden met jouw smaak.

Hoe werkt het dan?

Alle ingrediënten die ik in mijn recepten gebruik, zijn in beeld gebracht onder ‘Jouw Smaak’. Je ziet hier een lijst met voedingsgroepen, zoals bijvoorbeeld zuivel en granen, met daarnaast een lijst van ingrediënten. De welbekende aardappel is bijvoorbeeld geschaard onder de noemer ‘zetmeelrijke groenten’.

Standaard heeft deze een groene kleur. Dit betekent dat de aardappel gebruikt wordt in recepten en er geen beperkingen worden opgelegd aan het gebruik van de aardappel. Ben jij vroeger opgevoed met het idee dat de aardappel standaard in een maaltijd behoort te zitten, maar ben je hem nu wel een beetje zat geworden?

Of mag je geen “nachtschaden”, waartoe de aardappel behoort?

Klik dan eenmalig op ‘aardappel’, klik op “Bewaar” en recepten met aardappels erin komen niet langer in de Menuplanner voor.

Wil je het nog rigoureuzer aanpakken en de gehele voedingsgroep verwijderen uit je dieet? Klik dan twee keer op de aardappel en de zogenaamde ‘nachtschadefamilie’, waaronder ook tomaatjes en aubergine toe behoren, wordt doorgestreept.

Vergeet niet om op het einde op ‘Bewaar’ te klikken zodat jouw keuzes worden bewaard in de database.

En de voordelen?

Goed dat je dat vraagt! Ik denk namelijk dat de functionaliteit veel bijdraagt aan het succes van mijn deelnemers. Door het toevoegen of verwijderen van ingrediënten wordt het plan een stuk persoonlijker.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat je het dieet langer zult volhouden. Je voeding wordt hypoallergeen en smakelijker. Maar liefst 2 ijzersterke pilaren zodat jij je lekker richt op wat er écht toe doet, namelijk het verbeteren van je dieet en leefstijl.

Test, test, dubbeltest: de menuplanner

Als je alle ingrediënten hebt aangepast, dan kun je in de menuplanner controleren of het werkt. Recepten zullen niet meer de allergenen bevatten die zijn aangekruist onder ‘Jouw Smaak’.

;

Heb je bijvoorbeeld granen weggestreept (de aardappels krijgen dit keer de voorkeur van de twijfel), dan zul je vanaf nu af aan geen recepten met granen meer kunnen toevoegen aan je wekelijkse schema.

Het resultaat is een perfect schema met gevarieerde recepten, volledig aangepast aan jouw eisen.

Overige nieuwtjes

Nieuw is ook dat je met handige kleine schuifbalken aangeeft of:

  1. je alleen praktische & snelle onbijtjes of alle lunches wilt zien
  2. de Menuplanner rekening houdt met “Jouw Smaak”, of niet
  3. je alle recepten of alleen vegetarische wilt zien

De Menuplanner slaat jouw voorkeuren op in de database, zodat je die de volgende keer dat je het programma bezoekt niet nog een keer hoeft in te voeren.

Eet smakelijk & hypo-allergeen 🙂

Alex Greve

P.S. Is dit een functionaliteit waar je gebruik van zou willen maken? Ga dan voor een van de plannen waarin dit geintegreerd is:

meer over het ZelfSlank Plan
meer over het Candidaweg Plan
meer over het Darmkracht Plan
meer over het Diabetesmeester Plan
meer over het BodyWatch Glutenvrij Plan

P.S.2. Heb je zelf een idee of suggestie om de Menuplanner nog beter te maken? Laat het me weten door hieronder je reactie achter te laten!

Comments

comments